Sorry

2016 staat nog in haar kinderschoenen, maar mijn leven lijkt toch al een emotionele rollercoaster op dit moment. We verkeren natuurlijk ook in verwarrende tijden. We creëren een online imago via Facebook waar we zorgvuldig bepalen welke informatie we met de buitenwereld delen, en welke informatie we voor onszelf houden. Dat mijn lichaamsgewicht negen extra kilootjes heeft mogen verwelkomen in de afgelopen vier maanden houd ik liever verborgen, maar die foto waarbij mijn haar zo perfect zit dat geen enkele vrouw me zou wegswipen op Tinder laat ik maar al te graag aan de buitenwereld zien. Vandaag is echter de dag dat daar verandering in gaat komen. Ik heb namelijk iets op te biechten.

Al sinds enige tijd draag ik een geheim met me mee. Een groot geheim dat ik al maanden verborgen houd voor mijn omgeving. Dit geheim begint de laatste weken steeds meer aan me te knagen en ik merk dat het me langzaam opbreekt. Slapeloze nachten, depressieve dagen en willekeurige woede-uitbarstingen zijn het gevolg. Het lijkt me daarom wel zo eerlijk tegenover mijn omgeving als ik gewoon het boekje opensla en de naakte waarheid aan het licht breng. Ik luister naar Justin Bieber. Vrijwillig. Meerdere nummers worden regelmatig opgezocht op YouTube, waar de ene na de andere hit van JB de revue passeert als ik voorzien wil worden van een lekker achtergrondmuziekje. Er wordt geen pistool tegen mijn slaap gedrukt, ik word niet gechanteerd met naaktfoto’s van mijn gespierde torso, zachte bil en net boven gemiddeld grote piemel en ik krijg er ook geen geld voor. Ik luister vrijwillig naar Justin Bieber, vind het vermakelijk en wil de taboe doorbreken door het gewoon toe te geven.

Het voelt goed om dit met de rest van de wereld te delen. Wat er ook gebeurt, ik sta achter mijn keuze. Ik hoop dat jullie dat ook doen. Ik hoop dat ik gewoon geaccepteerd word voor wie ik ben en ik wil jullie dan ook vriendelijk verzoeken om niet anders tegen mij aan te kijken vanaf nu. Ik ben nog gewoon dezelfde “Tommie G”, heb nog dezelfde normen en waarden en houd gewoon mijn YoungJustinBieberHaircut (YJBH voor de echte fans) aan. Ik luister Justin Bieber, maar dat maakt me nog geen Belieber. Ik heb gisteren nog twee kapotte fietsen gerepareerd. Met een instructiefilmpje van YouTube bij de hand, maar toch. Heb jij ooit een Belieber twee fietsen zien repareren, op één dag? Dat dacht ik al.

 

 

Plaats een reactie