Komt een student in de kroeg

De adrenaline jaagt door zijn lichaam als hij naar haar kijkt. Van alle mensen en dingen bij elkaar, is dit het mooiste iets dat hij ooit gezien heeft. “Spreek haar aan Thijs, het wordt tijd dat je eens een vriendin krijgt man”, schreeuwt Marco in zijn oor. Thijs hoort het niet. “Misschien is dit de ware” en hij geeft hem een por in haar richting.

Thijs studeert alweer vier jaar Bedrijfseconomie en heeft het er flink van genomen de afgelopen jaren. Toch houdt een knagend verlangen hem ’s nachts geregeld wakker. Hij wil een vriendin. Een vaste. Thijs neemt nu vaak meisjes mee naar huis die hij oppikt in de kroeg. Maar hij heeft er de puf niet meer voor. Iedere keer maar weer dezelfde zoetsappige zinnetjes eruit rammen om ze naar zijn kamer te lokken. Moet hij na de seks ook nog zijn best doen om ze klaar te laten komen. “Daar word je toch godverdomme niet goed van”, snauwt hij dan ook vaak tegen zijn huisgenoten. Thijs is toe aan iets anders. Samen met zijn vriendin GTST kijken terwijl zij voorzichtig wat haartjes op zijn neusbrug verwijdert. Dat is wat Thijs wil.

Hij schuifelt voorzichtig naar haar toe. Hij polijst zijn haar door het zweet op zijn gezicht erdoorheen te smeren. Dan spreekt hij haar aan: “Ik weet het zeker. Jij bent het meisje van mijn dromen. Wat moet ik doen om je mee naar huis te mogen nemen?”

Het meisje zucht. Een schok van onzekerheid giert door het lichaam van Thijs. Ze komt een stap dichterbij en zegt: “Ik ken types zoals jij. Het liefste neem je me nu mee naar huis, neuk je me zonder aan mijn genot te denken en stuur je me nog voor het slapen gaan met een kutsmoes naar huis.”

Thijs slikt. ‘Dat is inderdaad vaak mijn handelswijze’, denkt hij. Hij neemt een flinke slok van zijn bier en besluit er een schepje bovenop te doen. Met een ‘alles of niets’-offensief richt hij zich weer op het meisje: “Ik ben anders. Zie je die gasten daar? Ik hoorde ze net nog zeggen dat ze jou een lekker hertje vinden dat ze willen schieten. Maar ik zie een lekker hertje die ik niet mag laten schieten. Ik wil je niet mee naar bed nemen, nee, ik wil je mee naar mijn leven nemen.”

Het meisje lacht voorzichtig. ‘Het muurtje is gebroken, of op zijn minst beschadigd,’ denkt Thijs tevreden. Na een kleine aarzeling fluistert ze in zijn oor: “Ik geef je een kans. Maar hoe weet ik zeker dat het niet de alcohol is die spreekt nu? Jongens die alcohol drinken vinden alles met twee borsten en een bolle kont aantrekkelijk.”

“Ik heb zoveel meisjes ontmoet, maar alleen jij geeft me gevoelens als deze,” zegt Thijs. Hij legt zijn hand op haar middel en vervolgt: “Ik neem je niet mee naar huis. Niet vanavond. Ik wil deze nacht verlangen naar je naakte lichaam en dromen over gelijktijdig klaarkomen terwijl we Amy Winehouse luisteren. Morgen word ik wakker en denk ik meteen aan jou. Ik neem je mee naar Spanje, waar we een huis aan het strand kopen en samen oud worden. Gelukkig en stokoud. We zullen klaverjassend de dood tegemoet lopen.”

Rond het middaguur ontwaakt Thijs. Zijn slaapkamer is donker. Hij trekt de gordijnen open en een potje gel rolt de vensterbank af. In de spiegel ziet hij een verfomfaaid type staan en het kost hem enkele seconden om te beseffen dat hij naar zichzelf staart. Zijn mobiel trilt. Een whatsappje van Marco: “Hoe was het gisteren nog? Laat gemaakt?”

“Geen idee man, kan me niets meer herinneren. Was vast mooi,” typt hij terug.

Geef een reactie

